Elevutställning 6 - 12 maj i Jönköping med temat Motstånd - Studio Silk

keramikföremål

Välkommen till Studio Silk i Jönköping där deltagarna från Sörängens Folkhögskola ställer ut under temat motstånd 6-12 maj.

Denna utställning anordnas av deltagarna på Sörängens folkhögskola i Nässjö. Temat är, precis som för Smålands litteraturfestival 2023, motstånd.

Animationslinjen, år 1 och 2, visar i mörkerrummet en gemensam film enligt utsatt schema. Under övrig tid rullar ett bildspel också det skapat av deltagarna.

Vidare ställer keramikutbildningen ut ett antal porslinsföremål som på olika spännande sätt experimenterar med temat.

Tillsammans har slutligen författarskolan, bilderboks- och fotolinjen arbetat med ett samarbeta där text, fotografi och måleri möts. Resultatet av samarbetet visas som en tavelutställning.

Välkommen på vernissage 6 maj 14.00.

Plats: Studio Silk, Smedjegatan 6, Jönköping

Läs mer om Studio Silk på facebook.  (Extern länk)

Övriga öppettider: 6-12 maj. Mån-fre 12- 18, Lör 11- 14.

Varmt välkomna!

Utställningen är ett samarrangemang mellan Sörängens Folkhögskola och Studio Silk. Med stöd från Jönköpings kommun Kultur- och fritidsförvaltningen, Region Jönköpings län och Kulturrådet.