HR-partner

Ledningsstaben, Vårdcentralerna Bra Liv

Brinner du för HR-frågor och att arbeta i en organisation i utveckling? Är du nyfiken på en ny utmaning och vill utvecklas tillsammans med oss? En av våra HR partners går nu vidare i fortsatta studier så vi söker hennes efterträdare.

Vårdcentralerna Bra Liv befinner sig i en spännande utvecklingsfas där HR spelar en viktig roll för vårt arbete med välfärdsutmaningen och för en vård där primärvården är basen.
Här finns verkligen en chans att påverka, bidra och utveckla HR-arbetet!

Vi söker

Vi tror att du som söker har examen inom personal-och arbetslivsfrågor eller likvärdig utbildning och har minst 3 års erfarenhet av arbete inom HR, gärna inom offentlig sektor. B-körkort är ett krav då resor inom länet förekommer i tjänsten.

Vi erbjuder dig

Ett självständigt och varierat arbete med goda möjligheter att utvecklas i din roll vid vår härliga HR-enhet! Vi är 5 personer, en HR-chef, tre HR-partners och en rekryteringsspecialist inom läkarförsörjning, som har ett gott samarbete där vi arbetar nära varandra med en mängd spännande uppgifter. Vårt mål är att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla våra medarbetare inom Vårdcentralerna Bra Liv.
Hos oss får du individuell kompetensutveckling, men även möjlighet att delta i gemensamma kompetenshöjande aktiviteter tillsammans med oss övriga i vår HR-enhet.

Vi arbetar med flera spännande frågor inom kompetensförsörjning, läkarförsörjning, arbetsmiljö och hälsa, löne- och anställningsvillkor samt kring arbetsrätts- och avtalsfrågor. Vi arbetar just nu fokuserat på ledarskapsprocesser, chefsstöd, arbetsmiljö-och hälsostrategier samt med kompetensförsörjningsstrategier.

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med

Som HR-partner kommer du arbeta konsultativt med att stödja våra chefer i våra olika HR-processer; ledarskap-och medarbetarskap, arbetsmiljö, rehabilitering och hälsa, kompetensförsörjning, lönebildning och arbetsrätt och avtalsfrågor.
I rollen kommer du både arbeta operativt i verksamheten och med strategiska frågor. Du ansvarar för 8-10 vårdcentraler och arbetar med 15-18 chefer. Utbildning, handledning och olika informationsinsatser ingår även i uppdraget.

Vi är måna om dina önskemål och att tillsammans med dig utforma tjänsten utifrån just din kompetens, egna intresseområden och tidigare erfarenheter inom ramen för våra HR-processer!

För att du ska trivas hos oss

För att lyckas i rollen som HR-partner hos oss stimuleras du av möten med människor, att bygga och bibehålla goda relationer. Att leverera hög service med kvalitet är din främsta motivation och drivkraft. Vi tror även att du som person är trygg och stabil med god självinsikt där du på ett självständigt sätt strukturerar och planerar din arbetsdag. Du gillar att komma med egna förslag och initiativ och du arbetar aktivt mot att uppnå mål och goda resultat.

Detta värderar vi högt

Vår målsättning inom Vårdcentralerna Bra Liv är en bättre hälsa för alla! Detta når vi genom omtanke, helhet och kvalitet. Vi är alla ambassadörer för Vårdcentralerna Bra Liv vilket vi är stolta över och gärna förmedlar. Arbetsmiljön ska hos oss präglas av dialog, trivsel, hälsa och balans mellan arbete och fritid.

Så här gör du om du är intresserad

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Bodil Nordberg Grahn, tel 010-242 67 14. Facklig företrädare för SACO är Irene Tengberg Herrstedt, tel 010-242 44 64. Facklig företrädare för Vision är Christina Flodén, tel 010-242 15 85.

Sista ansökningsdag är den 25/1.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som HR-partner Tillbaka till lediga jobb