Kundservicemedarbetare

Kundcenter

Trivs du med att jobba med kundservice och har stort intresse för kollektivtrafik? Då kanske du är den vi söker.

 

Vi söker

Vi söker nu en Kundservicemedarbetare till Länstrafikens kundcenter. Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du som söker ska ha gymnasiekompetens. Erfarenhet från kundservice eller trafikledning är ett krav. Kassavana är ett plus. Vi arbetar enligt 6 v schema, från kl. 05.00-22.30 alla dagar.

Vi erbjuder dig

Länstrafikens kundcenter och trafikledning ligger centralt i Jönköping. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och tåg där kundservice och information är den viktigaste delen. Trafikledning förekommer till viss del, oftast genom kontakter med de olika entreprenörerna, de många förarna och personalen ombord på våra fordon. Kundcenter har också försäljning av resekort över disk. Vi har öppet alla dagar på året, från tidig morgon till sen kväll.

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med

Arbetsuppgifterna är många och varierande. Ibland är tempot högt och ibland är det lite lugnare, ingen dag är den andra lik. Vi hjälper kunden före, under och efter resan via telefon, personligt besök, brev eller mail. Några av arbetsuppgifterna är,
• Omplanering av resa vid trafikstörning
• Försäljning av länstrafikens produkter
• Planerade och akuta trafikomledningar vid t ex vägarbeten
• Kundärendehantering
• Uppbyggnad av hemsidans informationsplattform
• Trafikledning för stads- och regionbusstrafik
• Informera om trafikstörning genom hemsidan och appen

För att du ska trivas hos oss

Vi tror att du som söker tycker om att prata med människor, har mycket skinn på näsan och är stresstålig. Du har lätt att lära, har kundfokus och är lösningsorienterad. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska är ett krav och vi ser gärna att du behärskar flera språk. Du behöver ha goda kunskaper i Office-programmen och tekniskt intresserad då datorn är vårt arbetsredskap och vi jobbar i flera olika ärendehanterings- och trafikledningssystem.  Länstrafiken är just nu inne i en teknikomställning när det gäller nya biljett- och betalsystem, och det är bra om du tycker om ny teknik och har lätt för att ta till dig nya arbetssätt. Vi hoppas du utmanas av att ge kunden den bästa servicen och kan vägleda våra kunder att använda den nya tekniken för ett enkelt resande i vardagen.
En god lokalkännedom underlättar också för dig då vi hanterar kollektivtrafiken i hela Jönköpings Län.

Så här gör du om du är intresserad

Sista ansökningsdag är den 19 november. Välkommen med din ansökan. Vid frågor kan du kontakta Marknadschef Anne Mårtensson, anne.martensson@jlt.se. eller Johanna Karlsson, Teamledare, telnr. 010 241 55 61. Facklig representant Vision, Ann-Lis Andersson, tel. 010 241 55 00. 

Välkommen med din ansökan.Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som Kundservicemedarbetare Tillbaka till lediga jobb