Administrativ assistent

IVA/UVA Ryhov

Operations- och intensivvårdskliniken, Länssjukhuset Ryhov

OP/IVA kliniken är en av sjukhusets största kliniker med cirka 320 medarbetare. Vi har som ambition att vara en klinik i framkant och ett föredöme när det gäller kvalitet och arbetsmiljö. Vår gemensamma vision för kliniken är: Tillsammans skapar vi den bästa vården.

Omfattning
Heltid, tillsvidare med ev provanställning 6 månader. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta mot vår intensivvårds-och uppvakningsverksamhet, IVA och UVA. Som administrativ assistent ansvarar du för schemaläggning och bemanningsärenden i nära samarbete med vårdenhetscheferna. Registrering och handläggning av sjukfrånvaro, schemaändringar, flexrättelser, semestrar och föräldraledigheter är arbetsuppgifter som faller inom ramen för ditt ansvarsområde. Du fungerar även som administrativt stöd för vårdenhetscheferna på IVA och UVA.

Din kompetens
Du har administrativ utbildning på lägst gymnasienivå. Tidigare erfarenhet från personaladministration/löneadministration och/eller erfarenhet i att arbeta i systemet HEROMA värderas högt. Kunskaper om arbetstidslagen och semesterlagstiftningen är en merit. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Du arbetar självständigt, har ett strukturerat arbetssätt och tar ansvar för att slutföra dina uppgifter. Du har lätt för att anpassa dig efter nya omständigheter och en förmåga att se möjligheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Frågor och ansökan
Har du några frågor är du välkommen att kontakta vårdenhetscheferna på IVA, Agneta Dahlgren, 010-242 13 78 och Siv Andersson, 010-242 29 57 eller vårdenhetschefen på UVA Linda-Marie Olsson, 010-242 13 93.
Sista ansökningsdag är den 29 januari 2020.
Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet som Administrativ assistent Tillbaka till lediga jobb