Kvalitetssamordnare

Serviceresor Länstrafiken Jönköping

Vi söker

Då vår nuvarande kvalitetssamordnare går vidare internt söker vi nu hans efterträdare till Serviceresor i Jönköping. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, start så snart som möjligt. Vi söker dig med gymnasieutbildning samt vidareutbildning inom kvalitetssamordning, gärna någon kurs från Högskolan och gärna minst 5 års erfarenhet av kvalitetsarbete. Du är en van Excelanvändare, gärna på avancerad nivå och kan använda verktyget väl och har stor vana vid att hantera siffror och stora datamängder. Erfarenhet från logistikbranschen är meriterande.
B körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig

Ett spännande arbete där du får arbeta för samhällsnyttan och vara med och påverka tillsammans i olika arbetsgrupper. Du kommer till ett härligt gäng som värnar om en god arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans med stor omtanke om våra kunder.

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med

I den här rollen kommer du ha mycket kontakter med våra kunder som använder tjänsterna inom Serviceresor och deras anhöriga samt personal inom vård och omsorg. Du kommer också ha täta kontakter med trafikföretagen, främst administrativa företrädare och chefer. Naturligtvis samarbetar du också internt med kollegor inom Serviceresor och du är företrädare för Länstrafikens verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter är;

  • Samordna, granska, utreda, administrera och följa upp rapporterade avvikelser från Serviceresor.
  • Handläggning och utredning av kundsynpunkter som kommer in via telefon och hemsida mm från kunder och trafikföretag.
  • Delta i verksamhetens relevanta möten och arbetsgrupper.
  • Granska och följa upp rapporter som lämnas in avseende trafikföretag i en databas för fordon och miljö. 
  • Förbereda och assistera vid kvalitetskontroller tex revisioner
  • Övriga förekommande arbetsuppgifter och kontorsgöromål inom Serviceresor.

För att du ska trivas hos oss

Du har ett stort intresse för kvalitet och uppföljning samt tar ansvar för att hålla deadlines. Du är uppmärksam på detaljer men har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Du trivs med förändringsarbete och att ingå i samarbetsgrupper både internt och externt. Det är viktigt att du är lugn och trygg i dig själv, då du på ett professionellt sätt ska hantera ibland tuffa situationer och ta emot kritiska synpunkter från och till verksamheten, kunder och trafikföretag inkl förare. Du arbetar strukturerat och är självgående och arbetar mot våra uppsatta mål. Du har lätt för att kommunicera på olika nivåer och känner dig trygg i det.

Detta värderar vi högt

Vår verksamhet ska bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld. Vi följer upp kvalitén på trafikföretagens utförande genom bland annat månadsrapportering och olika kontroller för att nå målen kring Nöjd kundindex och för att kunderna ska få en trygg och bra resa. 

Vår verksamhet är i ständig förändring med nya trafikavtal och ökade krav på trafikföretagen, samt ett ökat antal ärenden och kontroller. Dessa kravställningar kräver mer omfattande kvalitetsuppföljningar med fler parametrar. Här blir du en viktig spelare för att möta de utmaningar vi står inför. 

Så här gör du om du är intresserad

Sista ansökningsdag är den 20 februari. Har du frågor kan du höra av dig till Serviceresechef Anna-Karin Malm, telnr. 010-241 56 05.
Välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som Kvalitetssamordnare Tillbaka till lediga jobb