Digital marknadsstrateg

Smålands Musik och Teater

Lockas du av möjligheten att få vara med och utveckla Kulturhuset Spiras digitala närvaro och generera ny publik? Varje säsong presenterar vi ett varierat utbud av musik, teater och dans för barn, ungdomar och vuxna. En stor del av verksamheten sker även utanför Kulturhuset Spiras väggar där vi når vår publik genom i turnéer och samarbeten i och utanför Jönköpings län. Vårt uppdrag och mål är att nå ytterligare länsbor med vår scenkonst.

Som Digital marknadsstrateg blir du en del av marknadsavdelningen och arbetar både strategiskt och operativt med vår digitala marknadskommunikation. Du blir en del av ett starkt och kreativt team som arbetar utifrån verksamhetens mål och vision. I den här rollen kommer du att vara central för vårt varumärkes digitala närvaro och hur den påverkar vår publik.
Som Digital marknadsstrateg brinner du för användarperspektivet och strävar efter att hitta nya metoder och tekniker för att utveckla kundresan. Du har förståelse för och intresse av samtliga digitala medier, hur de samspelar och påverkar Kulturhuset Spiras marknadskommunikation och driver försäljning.

Om Rollen

Ditt fokus är strategisk digital marknadskommunikation med arbetsuppgifter som till exempel:
• Utveckla strategier för arbete i våra digitala marknadskanaler med ansats i UX och målgruppers beteende.
• Skapa, utveckla och analysera digitala kampanjer som ökar försäljning och varumärkeskännedom.
• Utveckling och förvaltning av vår webbplats. Vi är en del av Region Jönköpings Län och arbetar nära Regionen Jönköpings läns IT-avdelning.
• Redaktörskap för vår webbplats.

Din profil

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• relevant högskoleutbildning eller kunskaper vi bedömer likvärdigt
• erfarenhet av framgångsrikt arbete med optimering och utveckling av digitala kanaler
• arbetat fram och omvandlat digitala strategier till realiserade lösningar
• kunskaper inom interaktionsdesign och användarcentrerad utveckling
• erfarenhet av att arbeta med och beställa tjänster av externa leverantörer
• förmåga att omsätta tankar till konkret innehåll via text och bild
• god teknisk kunskap och förståelse
• god kunskap i Google Analytics och annonsverktyg för sociala medier samt är analytiskt lagd
• stor förståelse för konsumentbeteende

Det är även meriterande om du har särskild kunskap och erfarenhet av arbete med:
• Publiceringsverktyget Epi
• Adobe Photoshop
• biljettsystemet Tickster
• offentlig verksamhet
• scenkonst

Personliga egenskaper
Du har mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer. Du är positiv till förändringsarbete och förstår vikten av att få dina kollegor med på tåget. Att du har en helhetssyn på kommunikation och varumärkesarbete är också viktigt för oss. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Så här gör du om du är intresserad

Sista ansökningsdag är den 23 februari 2020 . Välkommen med din ansökan.
Vid frågor kontakta tf marknadschef Maria Waldenvik 076-135 23 95

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som Digital marknadsstrateg Tillbaka till lediga jobb