Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelscentralen

Nu finns chansen att söka en tjänst som hjälpmedelskonsulent på Hjälpmedelscentralen i Jönköping!

Vi söker

Vi söker en hjälpmedelskonsulent för tillsvidaretjänst på heltid. Vi söker dig som är arbetsterapeut eller fysioterapeut, med flera års erfarenhet från yrket. Du kan bedöma patienternas behov, du har erfarenhet av hjälpmedelsförskrivning och gärna av systemet WebSesam/Sesam 2.0. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har god datorvana och kan ledigt använda dig av Office-programmen, framför allt Outlook, Word och Powerpoint. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder

På HMC finns ett härligt gäng som gärna delar med sig av sin erfarenhet. Vi har en mycket god arbetsmiljö i fräscha och trivsamma lokaler. Hos oss råder ordning och reda med tydliga rutiner och instruktioner.

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med

Dina huvudarbetsuppgifter blir rådgivning till förskrivare, utprovning av hjälpmedel, administration och utvecklingsarbete. Det ingår även att regelbundet hålla utbildningar inom hjälpmedelsområdet för förskrivare.

Viktigt är att kunna ge råd till kollegor av samma profession, att beakta lagar, regelverk och sortiment samt den etiska plattformen. Du har förmågan att instruera, förklara och utbilda på ett pedagogiskt och inspirerande sätt. Du är bekväm med att möta personer med omfattande behov och kan ge stöd i prioritering av problem som ska åtgärdas.

Genom att tillföra din specialistkompetens hjälper du oss att uppnå ett så bra resultat som möjligt för patienten avseende val och/eller anpassning av hjälpmedel. Du kommer att ingå i ett team och även i en grupp av hjälpmedelskonsulenter med lång erfarenhet. Inom konsulentgruppen fördelas ärendena beroende på behov, kompetens och erfarenhet.

För att du ska trivas hos oss

För att trivas hos oss ska du tycka om variation i arbetet, se en utmaning i att ta reda på svar frågor, vara beredd att hjälpa till med olika arbetsuppgifter inom hjälpmedelscentralen. Du är en glad person som gillar att hugga i. Du tar ansvar för din uppgift och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du lyssnar och har förmågan att anpassa sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Detta värderar vi högt

Hjälpmedelscentralens mål är att vara specialistenhet, svara för information och utbildning samt att svara för försörjning av hjälpmedel. Vi arbetar för att erbjuda tid inom 30 dagar och att utföra förberedande samtal inför alla utprovningar

Vår kund är förskrivaren av hjälpmedel men slutkunden är alltid en patient i behov av hjälpmedel. Dina kontaktytor blir internt mot övriga team, samt mot förskrivarna inom både region och kommun. Du kommer att ha patientkontakt, direkt vid utprovningar och anpassningar, annars indirekt via förskrivaren.

Så här gör du om du är intresserad

Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 27 september.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Pernilla Volmevik Lundberg, tfn 010-242 87 03 eller verksamhetschef Britt Forsberg tfn 010-242 87 11. Facklig företrädare för SACO är Stefan Frisk, tfn 010-242 87 05.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som Hjälpmedelskonsulent Tillbaka till lediga jobb