Mat på skolan

Mat på Sörängen

I internatkostnaden ingår samtliga måltider fem dagar i veckan, förutom frukost måndag morgon samt kvällsmat fredag kväll. All mat lagas i skolans fräscha kök. Varje dag serveras en rikt varierad husmanskost med salladsbord. Vår mat ska leva upp till bra miljö- och rättviseval.

Idag är minst 25 procent av våra livsmedel KRAV-märkta.

Skolan erbjuder naturligtvis vegetarisk och vegansk kost varje dag.

Om du är gluten- eller laktosintolerant eller har andra matallergier vill vi att du visar upp ett läkarintyg. Ta med det intyget till skolan. Om du inte har ett intyg med dig har du 1 månad på dig för att ordna ett.

Om du är/tror att du är laktosöverkänslig rekommenderar vi att du använder laktras eller motsvarande de dagar laktos ingår i maten.
Om du är/tror att du är glutenöverkänslig diskuterar vi bästa möjliga lösning i samråd med dig.

Gäster kan få äta i matsalen om det anmäls före måltiden och betalas kontant alternativt faktureras på eleven.