Upphandling och inköp

Upphandlare och referensgruppsmedlemmar diskuterar och tittar på produkter.
För att kunna göra så bra förfrågningsunderlag och få så bra slutprodukter som möjligt sker ett tätt samarbete mellan upphandlare och representanter från de som ska använda produkterna. Våra inköp av varor, tjänster och entreprenader regleras i lagen om offentlig upphandling. Foto: Ulf Lindberg

Region Jönköpings läns inköp av varor, tjänster och entreprenader regleras i lagen om offentlig upphandling (LOU). Den som fakturerar Region Jönköpings län behöver också följa en ny lag som träder i kraft 1 april 2019. Den slår fast att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura, e-faktura.

Aktuella upphandlingar

All upphandling ska ske affärsmässigt och använda konkurrens mellan olika leverantörer, så att Region Jönköpings läns resurser används effektivt.

Region Jönköpings län använder Opics upphandlingsstöd TendSign. Uppgifter om annonserade upphandlingar, kontaktperson och sista anbudsdatum, presenteras i TendSign:

Region Jönköpings läns annonserade upphandlingar(Extern länk)

Registrering
För att komma åt upphandlingsunderlagen krävs inloggning i TendSign. Opic tillhandahåller fem personliga inloggningskonton kostnadsfritt.

Hämta underlag och registrera dig för att lämna anbud www.tendsign.com(Extern länk)
Support, telefon: 0771-440 200

Bevakning
Bevakningstjänst hos Opic
www.opic.com(Extern länk)
Support, telefon: 010-14 13 300

Krav på anbud
Det anbud du lämnar in måste uppfylla ställda krav för att därefter kunna utvärderas efter pris och kvalitet.

Skicka fakturor

Här får du information om hur du gör för att skicka fakturor till Region Jönköpings län.

Skicka fakturor