Administrativ samordnare

Barn- och ungdomsmedicinska kliniken, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Då en av våra uppskattade medarbetare snart går i pension söker vi hennes ersättare. Vi söker en administrativ samordnare med klinikövergripande ansvar till barn- och ungdomsmedicinska kliniken. Nyfiken på att få vara en betydande del av vår kliniks utveckling? Läs mer här!

Vi söker

Vi söker en administrativ samordnare som tycker det är stimulerande att jobba i ett kreativt och lärande arbetsklimat tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare på barn- och ungdomsmedicinska kliniken i Jönköping.

I din bakgrund finns en vårdadministratörsutbildning eller motsvarande utbildning. Vi ser det som meriterande att ha någon av följande kunskaper eller erfarenheter:
- Fördjupade kunskaper inom journalsystemet Cosmic. 
- Erfarenhet av att skapa sidor och underhålla fakta på intranätet.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I rollen som administrativ samordnare med klinikövergripande arbetsuppgifter ser vi framför oss ett spännande, stimulerande och utvecklande arbete. Genom dina goda idéer och engagemang kommer du att ha stora möjligheter att vara delaktig och kunna påverka det framtida arbetet. Du får en anpassad introduktion med utgångsläge från dina erfarenheter samt goda möjligheter att bygga på dina kunskaper genom att gå bredvid nuvarande klinikadministratör.  

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med

Tillsammans med klinikens 10 vårdadministratörer utför du till viss del administrativt arbete såsom dokumentation i journalsystemet Cosmic och remisshantering. Du kommer även delta i process och förbättringsarbeten. 

Din huvudsakliga arbetsuppgifter blir dock att ansvara för klinikövergripande arbetsuppgifter. Det innebär att du bl a: 

  • Ansvarar för struktur och uppdatering av klinikens intranät.
  • Upprättar och administrerar läkarscheman i Medinet och i Heroma.
  • Ger administrativt stöd till verksamhetschef och ledningsgrupp.
  • Ansvarar för resebokningar.
  • Ansvarar för att ta fram statistik ur Diver.

För att du ska trivas hos oss

Vi söker dig som har god förmåga att strukturera och planera ditt arbete och som har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheer. Du är serviceinriktad, har en positiv attityd till ditt arbete och är lyhörd för att medverka till en positiv stämning i arbetsgruppen. Du trivs i samarbete med andra samtidigt som du har förmåga att ta ansvar för din uppgift. Vidare är du mån om att slutföra påbörjade arbetsuppgifter och nå resultat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister och misstankeregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 

Detta värderar vi högt

Vi värderar medarbetare med ett öppet sinne och med vilja och nyfikenhet att lära mera. Vi arbetar aktivt utifrån FN:s barnkonvention och NOBAB:s standard för barn på sjukhus (NOBAB är en ideell förening som arbetar för barn och ungas rättigheter och behov inom hälso- och sjukvård). Teamarbete runt barn och familjer med ett person- och familjecentrerat förhållningssätt är viktigt.

Så här gör du om du är intresserad

Upplysningar om tjänsten lämnas av verksamhetschef Maria Ekelund, telefon 010-242 22 10 samt av administrativ enhetschef Jenny Lindberg, telefon 010 242 2239.

Sista ansökningsdag är 28 februari 2020. Urval och intervjuer kan ske löpande.
Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som Administrativ samordnare Tillbaka till lediga jobb