Registrator/Dokumentcontroller

Kansli

Vi söker registrator/dokumentcontroller

Skulle du trivas i en kommunikativ roll där du får jobba med diarieföring och nämndadministration? Har du flera års erfarenhet av att jobba inom offentlig myndighet? Vill du arbeta på regionledningskontoret, Region Jönköpings län? Då ska du läsa vidare! 

Beskrivning

Effektiv informationshantering är prioriterat hos oss. Som en av tre huvudregistratorer har du en viktig roll inom myndigheten. Du kommer inom området för dokument- och ärendehantering att ge råd och stöd både vad gäller system och regelverk till hela verksamheten.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

  • dokumenthantering, posthantering, diarieföring och till viss del receptionsarbete,
  • nämndadministration tillsammans med våra nämndsekreterare,
  • interna och externa kontakter,
  • hantera officiella e-postlådor,
  • identifiera och driva aktiviteter som syftar till att utveckla registraturens verksamhet,
  • arbeta med att göra offentliga handlingar tillgängliga i enlighet med offentlighetsprincipen,
  • sökning, arkivering och gallring av handlingar i regionens arkiv,
  • sprida användandet och medverka i utveckling av nya användningsområden för vårt dokument- och ärendehanteringssystem,
  • projektarbete inom informationsförsörjning.

Din kompetens

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning och goda kunskaper gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. 

Det är meriterande om du har:

  • högskoleutbildning som dokumentcontroller/registrator, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdig utbildning
  • erfarenhet av nämndadministration
  • arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem
  • utbildning i arkiv- och informationsvetenskap A och B.

Personliga egenskaper

Arbetet ställer stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden och att förstå sammanhang. Vidare har du en generellt hög datakunskap, mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.

Som person är du ansvarstagande, självgående med hög social kompetens och samarbetsförmåga. Du kan strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att driva enhetens arbete framåt, tar egna initiativ och har en serviceorienterad personlighet. Det är också viktigt att du har en språklig analytisk förmåga och kan förstå komplicerade språkliga underlag, både i tal och i skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-planeringschef Maria Sundén, 070- 672 23 27.

Sista ansökningsdag är den 31 oktober, urval görs löpande och tillsättning sker så fort vi hittar rätt person. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som Registrator/Dokumentcontroller Tillbaka till lediga jobb